Galský deníček

Pátek 17.8.

Čtvrtek 16.8.

Středa 15.8.

Jelikož jsme včera byli na výletě, měli jsme zaslouženě posunutý budíček na devátou hodinu. I když jsme byli po výletě utahaní, pořádná rozcvička s Jimem nás neminula. Po hodinové rozcvičce jsme se vrátili do tábora na čaj a chleba s máslem a salámem. Po snídani jsme stavěli naše galské vesničky. Stavění vystřídala svačina alias puding. Posilněni pudingem jsme se vydali na zahajovací ceremoniál olympijských her. Olympijské hry jsme zahájili vrhem koulí. V druhé disciplíně jsme soutěžili v hodu kládou. Mladší házeli menší kládou, starší s větší  kládou. Házení ukončil hod diskem. Jelikož nám při házení vyhládlo, přesunuli jsme se ke kuchyni a vyčkávali až na nás přijde řada. Když na nás přišla řada, odnášeli   jsme si do jídelního stanu bramboračku a řízek s bramborem. O poledním klidu jsme si šli zdřímnout, pač jsme byli utahaní po včerejším výletě. Polední klid vystřídalo koupání a několik různých her v rybníce. Nejprve jsme měli volné koupání a poté přišly soutěže. Jako první soutěž, počítání do olympiády, bylo plavání od bojky k bojce. Starší měli štafetu, doplutí k vedoucímu pro míček s barvou svého týmu. Jako poslední vodní disciplína bylo, kdo nejdýl vydrží pod vodou. Poslední volné koupání a zpět do tábora. Než jsme odešli do tábora, snědli jsme si u vody nanuky. Když jsme došli do tábora, dostali jsme odpolední svačinu, tousty se salámem, plátkovým sýrem a zeleninou. Najezeni jsme dodělávali olympijské hry a to střelbu. Jako první luk. Hotoví na luku a rychle a střelbu ze vzduchovky. Poslední disciplína olympijských her byla foukačka. Hladoví jsme si šli pro večeři, smažená vajíčka s chlebem. Poslední program dne, promítání Asterixe a Obelixe – Mise Kleopatra. Závěrečné titulky a HURÁ NA KUTĚ! DOBROU NOC!

Úterý 14.8.

Vstávali jsme v 8:00. Po snídani jsme si vzali svačinu do batohu, sbalili si věci a vyrazili na celodenní výlet. Došli jsme na vlakovou zastávku a nastoupili do vlaku. Když jsme vystoupili v Záhořicích, šli jsme směr Vladař. Poté jsme šli do jiného tábora, kde jsme hráli hry. Fotbal, který skočil remízou, šátkovaná skončil také nerozhodně a přehazovanou jsme vyhráli, ale vybíjenou jsme prohráli. Všem se stejně líbil náš tábor (je lepší). Z cizího tábora jsme šli dále do Mlýnců za strejdou Pepou (Váňou) =). Od Váni jsme se vydali někteří cestou zpět do Chyše a vlakem do Lubence a někteří do Lubence rovnou autem. V táboře jsme měli vynikající večeři a to hamburgery. Někteří šli spát a někteří zůstali u ohně. DOBROU NOC!

Pondělí 13.8.

V noci kolem 1 hodiny byl bobřík odvahy. Začínalo se od starších, kteří došli k Vencovi a odvezli je k nádraží. Museli dojít lesní cestou do tábora. Idefixové pod vedením Hota se ztratili a od té doby se mu říká Ztratilsevlesix. Mladší došli jen do tábora a šli spát. Budíček byl posunutý o hodinu. Rozcvička však neodpadla. Byla pod vedením Báry a Týny. Po snídani byl odpočinek do svačiny. Po svačině jsme pokračovali v odpočinku až do oběda. Polední klid končící druhou svačinou byl o něco delší než obvykle. První a poslední hra dne se konala před kuchyní, kde mladší byly za čárou a běhali pro vodní míčky a házeli je starším a zpět. Filip vyhrál Miss mokré tričko. Jako každý den bylo dobrovolné mytí. Před filmem byla samozřejmě večeře, rybičková pomazánka, chléb a zelenina. Film se jmenoval Asterix a Olympijské hry.

Neděle 12.8.

Jako každé ráno jsme vstávali v 8:00 hodin. Rozcvička byla s Polcíkem a Alešem. K snídani jsme měli čaj a vánočku s marmeládou. Když nás Lenka zavolala na nástup, nevěděli jsme, co budeme dělat. Nakonec vyndala Ztráty a nálezy. Potom nám zadala úkol na celý den. Úkol zněl: Rozdělit se do skupin, a vzájemně se chytat. Jenže když jsme někoho chytili, museli jsme mu udělat tohle:

1. Nandat čepici
  2. Dát za kalhoty šišku
  3. Sundat botu
  4. Připnout kolík

Ale museli jsme hrát jen o volných chvílích. Asi po hodině hraní nás Lenka svolala na další hru: ,,Chytání kanců“.  Museli  jsme chytit instruktora, který měl na sobě několik papírků. A kolik měl papírků, tolikrát jsme ho museli zasáhnout míčkem a poté donést do tábora. Před námi byl oběd, ke kterému byl kuřecí vývar s rýží a karbanátek s kaší. O poledním klidu jsme se vydováděli ve vodní válce. Po svačině instruktoři vymysleli štafetu, kterou jsme hráli až do večeře. K večeři byla krupicová kaše, ale byla obarvená na barvy všech Týmů (modrá, oranžová a zelená). A jako každý večer se rozdělal oheň a zpívalo se. Ale to ještě nikdo nevěděl , že bude Bobřík odvahy, který vedl lesem.  Starší týmy Pepa odvezl k nádraží, od kterého jsme museli dojít do tábora. A pak jsme šli spát!

Sobota 11.8.

Pátek 10.8.

Budíček se konal jako skoro každé ráno v 8 hodin. Rozcvičku měl na starost u starších Jíchyn a u mladších Zuzka. Snídaně naplnila naše očekávání, poněvadž byl rohlík s nutelou. Dopoledne nás čekal průzkum veřejných znalostí filmů o Asterixovi a Obelixovi. Úkol zněl: „V obci Lubenec získat co nejvíce odpovědí na otázku: Jak se jmenoval druid z Asterixe a Obelixe?“ Odpověď byla samozřejmě Panoramix, ne všichni to však věděli. Team Idefixů nejvíce nejvíce potrápil, ale i pobavil pan veterinář z Antiku, který Obelixe neustále zaměňoval s kamenem zvaným obelisk a navíc nás začal zkoušet ze zeměpisu. Pak už nás čekal oběd. K obědu polévka byla kuřeci a flíčky. Po poledním klidu, který následoval, se šly sestřelovat plechovky uprostřed našich pevností, která si družstva postavila. Po hře následovala svačina a povinná návštěva sprch bez účasti těch, kteří byli na skalách. Pak už se vše schylovala k večeru, kdy se konala diskotéka. Na diskotéku se každý vymódil, navoněl a někteří  se tedy i umyli a vše bylo přichystáno jen a jen na „diskošku“.  Na diskotéce se nejdříve vzpomnělo na ty, kteří na táboře slaví narozeniny nebo svátek a pak už následovalo jediné, samotná diskotéka. Diskotéka se povedla, všichni si zatrsali a došlo i na ploužáky.

Čtvrtek 9.8.

Ráno, jako každé jiné, jsme vstávali v osm hodin. Starší si užívali rozcvičku s Míšou a mladší s Ivankou. Na snídani jsme si pochutnali, jelikož byla dietní. Jogurt s mussli. Než nám připravili svačinu, šli jsme do lesa hrát pexeso. Po lese byly schovány druhé díly do dvojice a v táboře druhé dvojice. Při hře nám vyhládlo a tak jsme se šli posilnit sušenkou a nektarinkou. Po svačině jsme šli dodělat ,,galské vesničky". Všichni jsme se těšili na česnečku a výtečné zapečené brambory s kotletam. Čekání na agenty z tajné mise jsme krátili hraním rúzných her. Po návratu agentů nás čekalo společné focení po oddílech. Ke konci focení přišel kratší déšť, při kterém se Kotě s Pepou J. osprchovali. Jenomže děšť přešel a oni neměli jak se osprchovat, proto je ostatní vedoucí sprchli modrou vodou ze džberovky. O další body jsme se utkali při opičí dráze, která byla uspořádána z podběhu, slalomu, kotoulu a hlavně z míčků, které jsme museli trefit do bazénku. Prázdné žaludky naplnily bramboráky a zelenina. A hurá lovit ryby. Další hra o body, při které sme museli chodit na louku a sbírat kartičky s rybami. Každý člen posádky mohl vzít pouze jednu rybu. Hra by se dala brát jako noční. Ztahaný hurá na kutě.

Středa 8.8.

Budíček byl v 8:00 hod jako každé ráno. Rozcvičky vedly za starší Monika a za mladší Verča. Po rozcvičce následovala snídaňová ňamka – chleba s paštikou. Když jsme dosnídali, dali jsme se do stavby Galských vesnic. Při stavbách obešel Kotě vybrané zástupce, kterým předal zprávu s tajnou misí. Ke svačině byly koblížky s marmeládou. Poté se vydali jednotlivci na tajnou misi a ostatní dodělávali týmová trika. K obědu byla výborná čočková polévka a výborný holandský řízek s brambory a řepou. Po vydatném obědě přišla pošta a hráli jsme živý poxeso. Následně jsme si byli pro nanuky a vykoupat se. K druhé svačině byl chleba s vajíčkem. Když nám Lenka připravila stopovačku, vydali jsme se nani. Z lesa jsme přišli velice hadoví (pozn. Panoramixe: ano v dětské kronice je napsáno hadoví, asi si připadali jako hadi) a tak nám přišla vhod vynikající žemlovka. Poté jsme hráli spacákovanou. Při ohni jsme se dali do zpěvu, a pak jsme spali pod širákem.

Úterý 7.8.

Den třetí jsme začali rozcvičkou pod vedením Týny a Báry (Asterix team). Potom jsme se posilnili cereálními kakaovými kuličkami s mlékem. Při nástupu, který následoval, nás Lenka obeznámila s dopoledním programem a zároveň úkolem na celou „táborovku“. Postavit si naší galskou vesničku. Asterixové a Idefixové zatím stavařili, protože vedoucí Idefixů slavil své 21. narozeniny nesla jedna budova jeho jméno. Po svačině se Obelixové a Asterixové prohodili. Na skalách je však zastihl déšť, po urychleném návratu do tábora se spolu s ostatními naobědvali. Dnešní meny se skládalo z kuřecí polévky a rizota. Dojídači Polci a Hot byli opět v pohotovosti. Idefixové strávili odpoledne na skalách a ostatní týmy stavěly vesničky. Po svačině nás čekaly tři hry. Sbírání kamenů na čas, běh k neznámému cíly a „Hutututu“. Následovala večeře nazvaná podle našich vedoucích hot cat. Kuchyně se proměnila ve fast food a my se k ní museli dostat pomocí dopravních prostředků. A potom už se v táboře rozhořel táborák a rozezněla kytara.

Pondělí 6.8.

Začínali jsme „krásným sluníčkovým dnem“. Tvářili jsme se všichni radostně. Příčinou totiž bylo posunutí budíčku z půl osmé na osmou. Starším ale úsměv zmizel hned, kdežto mladší si užívali svůj „dlouhý“ běh s Polcíkem. Starší si takový běh nepředstavovali, ale absolvovali ho i s Lenkou. Po příchodu do tábora jsme snídali rohlík s máslem a se sýrem na dva způsoby. Po ranní hygieně nás čekal první týmový úkol: BARVENÍ TRIČEK. Idefixové měli černožlutá trička, Obelixové modrožlutá a Asterixové červenožlutá. Bavrvení se po hodince vyměnilo za instruktorskou hodinku, kdy jsme si připomněli tělocvik i matematiku.

OBĚD: Frankfurtská polévka a kančí stehno s bramborem

Po poledním klidu nás čekala hra „Co nemáš v hlavě, máš v nohou“. V průběhu svačiny se v okolí tábora ukryli loupežníci a jediný boss. K večeru se k nám přidal déšť, proto jsme hráli pantomimu, když v průběhu hry nastála malá pauza na palačinky (večeře). Jako pohádku na dobrou noc jsme shlédli Asterixe a Obelixe 1.

Dobrou noc

P.S. Film odnesli někteří z nás tím, že totálně vytuhli, odpadli a nedočkali se dobrého konce. Ale i pro ně bylo dobrým koncem to, že mohli krásně spinkat ve vyhřívaných postýlkách. První hlídku všichni zvládli, Kikča s Gabčou trošku usli J

Neděle 5.8.

Bylo 11:30 a my jsme se sešly na vlakovém nádraží v Kaznějově, odkud nám jel ve 12.36 vlak. Když jsme dorazili na nádraží v Blatně u Jesenice, tak jsme přestoupili na další vlak, který nás dovezl až do Lubence, odkud jsme si museli najít cestu do tábora. Když jsme byli v táboře, tak jsme se všichni ubytovali do stanů. K první svačině jsme měli rohlík s paštikou. Potom jsme se šli vykoupat k rybníku. Když jsme se vrátili, tak byla připravená druhá svačina, ke které byla bageta se šunkou a sýrem a k ní paprika, salát, rajčata a okurka. Když jsme dosvačili, hráli jsme hry (hádanky, opičí dráha, hod kamenem, hledání kostek se svým jménem, vážení Obelixů). Pak jsme měli večeři. Večeře byla stejná jako každý rok, opékaní buřtů. Potom začalo pršet, tak byly jenom vyhodnoceny hry a Asterix, Obelix a Idefix si nás vybrali do týmů. Večerku jsme měli ve 22:30.

P.S.: zavazadla si všichni poznali, někteří sice nějaká nechala u vozidla, ale nakonec si je donesla do svých stanů, aby měli vše potřebné pro svůj galský život v Lubenci.